Català t.3
1. Cerca informació sobre la comunicació oral. Quins elements participen en el procés comunicatiu? Posa exemples.
En els textos
orals, el receptor segueix la informació amb l'ordre i la linealitat
d'exposició de l'emissor. En aquest tipus de comunicacions, la relació
entre emissor i receptor és més espontània i immediata
perquè és implícita la interacció entre els interlocutors.
Això fa que l'emissor aporti una bona part d'informació per mitjà
d'elements no verbals (gestos, mirades, postures, moviments...). Alguns d'aquests
elements ajuden a determinar la comprensibilitat
d'aquestes comunicacions orals. Cal tenir en compte, així mateix, que
en les comunicacions orals, el receptor deixa de percebre el missatge quan l'emissor
ha acabat d'emetre'l.
En resum, doncs, la comunicació
oral es regeix per les característiques següents:
1. Es percep de forma auditiva.
2. El discurs es segueix linealment.
3. És espontània (o
més espontània que la comunicació
escrita).
4. És immediata.
5. És efímera.
6. L'emissor fa ús d'elements no verbals.
Les conseqüències d'aquests
trets determinen, alhora, les qualitats d'ús de la llengua
oral i les formes d'emissió.
Emissor: és el punt de partida, és la persona que emet el missatge o senyal codificat prèviament. Qui produeix el missatge.
Receptor: (pot ser
un o més d'un) l'element que rep el missatge. És el destinatari, qui ha
de descodificar el missatge per entendre'l i així respondre.
El missatge:
contingut de la comunicació, de la informació que l'emissor transmet al
receptor. Aquesta informació es transmet mitjançant representacions
simbòliques (paraules, nombres, símbols…). Hi ha tres tipus de
missatges:
El missatge pensat, que és el que l'emissor intenta transmetre.
El missatge transmès, que és el que realment s'ha transmès i passa a través del canal de comunicació.
El missatge rebut, que és el que el receptor descodifica i entén.
Codi: llenguatge determinat; paraules, signes escrits, gestos…
Canal:
Emissor: és el punt de partida, és la persona que emet el missatge o senyal codificat prèviament. Qui produeix el missatge.
Receptor: (pot ser
un o més d'un) l'element que rep el missatge. És el destinatari, qui ha
de descodificar el missatge per entendre'l i així respondre.
El missatge:
contingut de la comunicació, de la informació que l'emissor transmet al
receptor. Aquesta informació es transmet mitjançant representacions
simbòliques (paraules, nombres, símbols…). Hi ha tres tipus de
missatges:
El missatge pensat, que és el que l'emissor intenta transmetre.
El missatge transmès, que és el que realment s'ha transmès i passa a través del canal de comunicació.
El missatge rebut, que és el que el receptor descodifica i entén.
Codi: llenguatge determinat; paraules, signes escrits, gestos…
Canal:
Emissor: és el punt de partida, és la persona que emet el missatge o senyal codificat prèviament. Qui produeix el missatge.
Receptor: (pot ser
un o més d'un) l'element que rep el missatge. És el destinatari, qui ha
de descodificar el missatge per entendre'l i així respondre.
El missatge:
contingut de la comunicació, de la informació que l'emissor transmet al
receptor. Aquesta informació es transmet mitjançant representacions
simbòliques (paraules, nombres, símbols…). Hi ha tres tipus de
missatges:
El missatge pensat, que és el que l'emissor intenta transmetre.
El missatge transmès, que és el que realment s'ha transmès i passa a través del canal de comunicació.
El missatge rebut, que és el que el receptor descodifica i entén.
Codi: llenguatge determinat; paraules, signes escrits, gestos…
Canal:
2. Explica les diferències entre la ràdio i la televisió.
la
ràdio és mitjà ràpid ,àgil i eficaç en el qual intervenen els locutors
,els guionistes i altres periodistes, el tècnics de so, el realitzador i
el coordindor.
a
la televisió i al cinema , a més de la paraula i el silenci és molt
important la imatge i el color. Per fer-nos arribar els programes.
Los diminutivos y los aumentativos T3
Escribe los aumentativos de las siguientes palabras:
2. Forma el diminutivo de las siguientes palabras:
No hay comentarios:
Publicar un comentario