viernes, 13 de noviembre de 2015

Català t.3



 

   1. Cerca informació sobre la comunicació oral. Quins elements participen en el procés comunicatiu? Posa exemples.

 Comunicació oral
En els textos orals, el receptor segueix la informació amb l'ordre i la linealitat d'exposició de l'emissor. En aquest tipus de comunicacions, la relació entre emissor i receptor és més espontània i immediata perquè és implícita la interacció entre els interlocutors. Això fa que l'emissor aporti una bona part d'informació per mitjà d'elements no verbals (gestos, mirades, postures, moviments...). Alguns d'aquests elements ajuden a determinar la comprensibilitat d'aquestes comunicacions orals. Cal tenir en compte, així mateix, que en les comunicacions orals, el receptor deixa de percebre el missatge quan l'emissor ha acabat d'emetre'l.
En resum, doncs, la comunicació oral es regeix per les característiques següents:
1. Es percep de forma auditiva.
2. El discurs es segueix linealment.
3. És espontània (o més espontània que la comunicació escrita).
4. És immediata.
5. És efímera.
6. L'emissor fa ús d'elements no verbals.
Les conseqüències d'aquests trets determinen, alhora, les qualitats d'ús de la llengua oral i les formes d'emissió.

 

  • Emissor: és el punt de partida, és la persona que emet el missatge o senyal codificat prèviament. Qui produeix el missatge.
  • Receptor: (pot ser un o més d'un) l'element que rep el missatge. És el destinatari, qui ha de descodificar el missatge per entendre'l i així respondre.
  • El missatge: contingut de la comunicació, de la informació que l'emissor transmet al receptor. Aquesta informació es transmet mitjançant representacions simbòliques (paraules, nombres, símbols…). Hi ha tres tipus de missatges:
    • El missatge pensat, que és el que l'emissor intenta transmetre.
    • El missatge transmès, que és el que realment s'ha transmès i passa a través del canal de comunicació.
    • El missatge rebut, que és el que el receptor descodifica i entén.
  • Codi: llenguatge determinat; paraules, signes escrits, gestos…
  • Canal:


  •  



  • Emissor: és el punt de partida, és la persona que emet el missatge o senyal codificat prèviament. Qui produeix el missatge.
  • Receptor: (pot ser un o més d'un) l'element que rep el missatge. És el destinatari, qui ha de descodificar el missatge per entendre'l i així respondre.
  • El missatge: contingut de la comunicació, de la informació que l'emissor transmet al receptor. Aquesta informació es transmet mitjançant representacions simbòliques (paraules, nombres, símbols…). Hi ha tres tipus de missatges:
    • El missatge pensat, que és el que l'emissor intenta transmetre.
    • El missatge transmès, que és el que realment s'ha transmès i passa a través del canal de comunicació.
    • El missatge rebut, que és el que el receptor descodifica i entén.
  • Codi: llenguatge determinat; paraules, signes escrits, gestos…
  • Canal:

  • Emissor: és el punt de partida, és la persona que emet el missatge o senyal codificat prèviament. Qui produeix el missatge.
  • Receptor: (pot ser un o més d'un) l'element que rep el missatge. És el destinatari, qui ha de descodificar el missatge per entendre'l i així respondre.
  • El missatge: contingut de la comunicació, de la informació que l'emissor transmet al receptor. Aquesta informació es transmet mitjançant representacions simbòliques (paraules, nombres, símbols…). Hi ha tres tipus de missatges:
    • El missatge pensat, que és el que l'emissor intenta transmetre.
    • El missatge transmès, que és el que realment s'ha transmès i passa a través del canal de comunicació.
    • El missatge rebut, que és el que el receptor descodifica i entén.
  • Codi: llenguatge determinat; paraules, signes escrits, gestos…
  • Canal:


  •    2. Explica les diferències entre la ràdio i la televisió.

    la ràdio és mitjà ràpid ,àgil i eficaç en el qual intervenen els locutors ,els guionistes i altres periodistes, el tècnics de so, el realitzador i el coordindor. 

    a la televisió i al cinema , a més de la paraula i el silenci és molt important la imatge i el color. Per fer-nos arribar els programes.



    Los diminutivos y los aumentativos T3

     

     

     



























     Escribe los aumentativos de las siguientes palabras:
    1)Botella
    2)Casa
    3)Cucharón
    4)Tazón
    5)Cabeza
    6)Ojos
    7)Zapato
    8)Canasta
    9)Gol
    10)Coche
    11)Rico
    12)Alto
    13)Jugador
    14)Bello
    15)Raro
    16)Agradable
    17)Listo
    18)Verde
    19)Investigador
    20)Feliz

    Corregir   Ver Solución
    2. Forma el diminutivo de las siguientes palabras:
    1)Casa
    2)Cuchara
    3)Gato
    4)Pájaro
    5)Papel
    6)Boca
    7)Rana
    8)Planta
    9)Vaca
    10)Caperuza












    No hay comentarios:

    Publicar un comentario